preloader

6 هشدار برای طراحی مجدد صفحه فرود

وقتی صحبت از بازاریابی می شود هیچ نقطه پایانی در این مسیر وجود ندارد. برای اینکه بازاریابی خوبی را برای کسب و کارتان رقم بزنید باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید و بهینه سازی های زیادی را انجام دهید. شما ممکن است بهینه سازی های زیادی انجام داده باشید ولی باز هم موردی برای بهینه سازی وجود خواهد داشت.

نکته مهم این است که باید ببینید چه چیزی در درجه اول ارزش بالاتری برای بهبود دارد و کدامیک از این بهبودها ROI (نرخ بازگشت سرمایه) را بیشتر و سریع تر افزایش می دهند. یکی از المان هایی که در بازاریابی اهمیت زیادی دارد و اولویت بالایی برای بهبود و بهینه سازی دارد صفحه فرود یا لندینگ پیج می باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما طراحی خوبی دارد و بر اساس تمامی استانداردهای تعریف شده طراحی شده است.

اما چگونه می توانید با اطمینان خاطر بگویید که صفحه فرود شما در وضعیت مطلوبی قرار دارد؟ در این مقاله شش هشدار که بیانگر این است که صفحه فرود شما نیاز به طراحی مجدد یا بهینه سازی مجدد دارد را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید ترافیک زیادی برای صفحه خود ایجاد کنید، مخاطبان زیادی را جذب کنید و آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی کنید.

1) نرخ تبدیل صفحه فرود شما پایین است

اولین هشدار این است که صفحه فرود مخاطبان را به مشتری تبدیل نمی کند و در نتیجه نرخ تبدیل (CVR) صفحه فرود شما پایین است! اگر نرخ تبدیل صفحه شما پایین است، وقت آن رسیده که طراحی و محتوای صفحه فرود خود را مجددا بررسی کنید و ببینید چه معایب و مشکلاتی دارد. با استفاده از فرمول زیر می توانید نرخ تبدیل صفحه فرود خود را محاسبه می کند:

تعداد بازدیدکنندگان صفحه فرود / تعداد فرم های تکمیل شده توسط بازدیدکنندگان = نرخ تبدیل صفحه فرود

اما چگونه می توان تشخیص داد که نرخ تبدیل صفحه فرود پایین است؟؟؟

نرخ تبدیل نه تنها به طراحی صفحه فرود بلکه به بسیاری از فاکتورهای مختلف در خارج از محتوای صفحه فرود بستگی دارد مانند:

– حرفه شما

– آیا شرکت شما B2B در مقابل B2C است؟

– جایگاه صفحه شما در نتایج موتورهای جست و جو

– چه نوع ترافیکی را به صفحه فرود خود هدایت می کنید؟

– قدمت صفحه فرود

به همین دلیل، پیدا کردن یک نرخ تبدیل استاندارد به ویژه برای صفحات فرود کار دشواری است. با مقایسه نرخ تبدیل صفحات فرود مختلفی که ایجاد کرده اید، می توانید نرخ تبدیل معیار (استاندارد) شخصی خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، فرض کنید که نرخ تبدیل صفحات فرود شما معمولاً بین 50 تا 55 درصد هستند. نرخ تبدیل کتابهای الکترونیکی حدود 65 درصد و نرخ تبدیل وبینارها حدود 40 درصد باشد. حال اگر یک صفحه فرود برای یک کتاب الکترونیکی ایجاد کنید و نرخ تبدیل آن 35 درصد باشد، نشان دهنده این است که صفحه شما مشکلی دارد، حتی اگر 35 درصد یک نرخ تبدیل بالا در شرکتی دیگر باشد.

2) نرخ تبدیل وب سایت شما پایین است

یکی دیگر از هشدارهایی که باید به آن توجه کنید پایین بودن نرخ تبدیل وب سایت شما است. فرمول زیر نحوه محاسبه نرخ تبدیل وب سایت را بیان می کند:

تعداد بازدیدکنندگان سایت / تعداد کل تبدیل ها = نرخ تبدیل وب سایت

با وجود این که نرخ تبدیل صفحه فرود از اهمیت بالاتری برخوردار است، نرخ تبدیل وب سایت شما نیز نشان می دهد که آیا کل وب سایت شما نیاز به بازسازی و بازنگری دارد. طبق گفته MarketSherpa، نرخ تبدیل استاندارد یک وب سایت بسته به نوع حرفه، از 2٪ تا 10٪  می باشد. بنابراین شما باید حواستان باشد که نرخ تبدیل وب سایت تان حداقل چه مقداری باشد – هدف شما باید همیشه بالاتر از حد متوسط باشد!طراحی مجدد وب سایت

طراحی مجدد وب سایت

3) مخاطبان هدف را جذب نمی کنید

صفحه فرود شما ممکن است منجر به ورود مخاطبان زیادی به صفحه شود. اما آیا این مخاطبان به مشتری تبدیل می شوند؟ آیا نمایندگان فروش شما مشغول به کار بر روی این مخاطبان هستند و منجر به تبدیل آنها به مشتری می شوند؟ اگر اینطور نیست، باید صفحه فرود را مجددا بازنویسی و طراحی کنید به گونه ای که هدف و تمایز شما از رقیبان تان برای بازدیدگنندگان واضح تر و روشن تر باشد.

4) صفحه فرود شما از blink test با موفقیت عبور نمی کند

Blink test معمولاً یک تست 3 تا 5 ثانیه ای است که یک بازدید کننده وارد وب سایت شما می شود، آن را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا می خواهد در آن صفحه بماند و کاری انجام دهد، یا اینکه خارج شود. اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما از این آزمایش با موفقیت عبور می کند. یک صفحه فرود خوب به گونه ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان طی 3 تا 5 ثانیه متوجه می شوند که دقیقاً چه چیزی را قرار است به دست آورند. برای این کار شما می توانید از همکاران، خانواده، دوستان تان بخواهید که برای 5 ثانیه وارد صفحه فرود شما شوند و سپس از آن ها بپرسید که صفحه فرود چه چیزی به آن ها پیشنهاد داده است. اگر اکثر افراد جواب درستی دادند به این معنا است که صفحه فرود شما از Blink test با موفقیت عبور کرده است.

5) شما از متن زیادی استفاده می کنید

اگر صفحه فرود شما شامل پاراگراف های متنی زیادی باشد نشان دهنده این است که صفحه فرود شما نیاز به طراحی مجدد دارد. صفحه فرودی که دارای تصویر و فضای سفید بیشتری باشد برای بازدیدکنندگان جذاب تر خواهد بود.

6) عدم وجود المان های اصلی صفحه فرود

یک سری المان ها باید حتما در هرصفحه فرود درج شود تا یک صفحه خوب و با کیفیت تلقی شود. اگر هر کدام از این المان ها در صفحه فرود شما وجود نداشته باشند نشانه این است که باید صفحات فرود خود را بررسی کنید و ببینید که آیا از استانداردهای طراحی لندینگ پیج پیروی می کنند. در زیر به مهمترین المان های صفحه فرود اشاره شده است:

– عنوان: دقیقا موضوع و هدف صفحه را بیان کند.

– تصویر: بیان کننده هدف صفحه شما باشد.

– متن: مزیت شما نسبت به سایر رقبا را بیان کند.

– فرم: برای ثبت نام وجود داشته باشد

– دکمه ارسال: نباید دقیقا از کلمه “ارسال” استفاده شود و به جای آن باید از کلمه “دانلود” یا “جایگاه خود را حفظ کنید” استفاده شود.

نتیجه گیری

طراحی صفحه فرود یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی می باشد که باید به آن توجه زیادی شود زیرا در این صفحه شما خدمات و محصولات خود را به مخاطبان معرفی می کنید و در صورت اعمال استاندارد ها و اصول طراحی خوب می توانید مخاطبان تان را به مشتری تبدیل کنید و منجر به افزایش بازدهی صفحه فرود شوید. کارشناسان طراحی سایت رادمان در اصفهان با سابقه درخشان و داشتن صدها نمونه کار در زمینه طراحی صفحه فرود می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. در صورت داشتن هر گونه سوال برای طراحی صفحه فرود با مشاوران رادمان تماس بگیرید.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *