preloader

چگونه در سال 2022 بر گوگل غلبه کنیم؟

حتما تا کنون متوجه شده اید که سئو روز به روز سخت تر و سخت تر می شود و با گذشت زمان، کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل و غلبه بر گوگل پروسه ای زمان بر شده است و برای بدست آوردن نتایج مورد نظر خود، باید پول و زمان بیشتری را صرف کنید. اما حقیقت این است که شما نمی توانید تا ابد صبر کنید تا نتیجه مورد نظر خود (غلبه بر گوگل) را به دست آورید و زمان بسیار مهم است. شما چاره ای ندارید تا از سئو به عنوان یک تاکتیک استفاده کنید زیرا همه افراد دیگر نیز این کار را انجام می دهند.

بنابراین سوالی که اینجا پیش می آید این است که چه کارهایی باید انجام بدهید؟؟؟؟

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که نحوه تفکر خود را درباره سئو تغییر دهید. سئو فقط مربوط به کسب رتبه نیست بلکه سئو درباره گرفتن ترافیک درست برای سایت تان نیز می باشد. آیا شما می دانید که چه تعداد از بازدید کننده های سایت تان حاضر به خرید محصولات و خدمات تان هستند.
بنابراین، در این مقاله به جای اینکه به شما آموزش دهیم که چگونه رتبه بهتری را در سال 2019 کسب کنید قصد داریم یک فرمول جدیدی را به شما معرفی کنیم که بتوانید با استفاده از آن در آینده نتایج سریع تر و فروش بیش تری را در محیط فوق العاده رقابتی کسب و کارتان به دست آورید. و از همه مهم تر، ما این فرمول را به 4 مرحله کلی تقسیم کردیم، زیرا می دانیم که شما وقت لازم برای انجام همه کارها و استراتژی های لازم را ندارید. پس با ما همراه باشید تا 4 استراتژی مهم سئو که شما باید حتما در سال 2019 آن ها را دنبال کنید یاد بگیرید.

گام اول: جذب مشتریان قبل از اینکه حاضر به خرید شوند

گران ترین کلمات کلیدی که شما دنبال کنید کلمات کلیدی هستند که خریداران به دنبال آن ها هستند. آیا شما می دانید که یک شخص چه کلمه کلیدی را بیش تر در حوزه کسب و کارتان جست وجو می کند؟ اکثر افراد تلاش می کنند تا از طریق کلمات کلیدی پر سرچ توسط کاربران رتبه در نتایج گوگل کسب کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که این پروسه زمان بر است و نیاز به صبر و شکیبایی زیادی دارد زیرا این کلمات رقابت بالایی دارند.
در حالی که در کوتاه مدت، کلمات کلیدی دیگری نیز وجود دارند که از الگوهای جستجوی مشابهی برخوردار هستند ولی به همان اندازه سودآور نیستند و بیشتر از نظر اطلاعات مرتبط با کلمات کلیدی پر سرچ هستند. در واقع، مردم قبل از خرید با استفاده از این کلمات تحقیقات و بررسی هایی را انجام می دهند.

بنابراین چگونه می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که به همان اندازه رقابت پذیر نیستند ولی از الگوی جستجوی مشابهی برخوردار باشند؟ برای پاسخ به این سوال باید از google correlate استفاده کنید. بیایید با مثالی ببینیم این ابزار چگونه کار می کند. فرض کنید که شما در حال فروش beard oil هستید اما می دانید که این کلمه یک کلمه کلیدی رقابتی است و نیاز به زمان زیادی دارد تا بتوانید با این کلمه کلیدی رتبه کسب کنید. برای حل این مساله شما باید از google correlate کمک بگیرید. با استفاده از این ابزار شما می توانید تمامی کلماتی را که توسط کاربران سرچ می شوند و دارای الگوی جست و جوی مشابه با کلمه beard oil هستند را پیدا کنید.

توجه کنید که گوگل ترندز دقیقا عکس google correlate عمل می کند. در گوگل ترندز شما یک کلمه را وارد می کنید و این ابزار به شما نحوه عملکرد این کلمه را در طول زمان نشان می دهد اما google correlate لیستی از کلماتی که روندی مشابه با کلمه کلیدی شما دارد، را به شما پیشنهاد می دهد. در واقع اگر شما می دانید کلمه bread oil فروش بالایی را برایتان ایجاد می کند google correlate کلمات دیگری که الگوی یکسان با آن دارند را نشان خواهد داد که کسب رتبه برای این کلمات آسان تر است و نیاز به زمان کم تری دارد.

google correlate

مثلا در شکل بالا میبینید که کلمات beard products، best beard oil، beard palm و… کلماتی هستند که توسط مردم سرچ می شوند. اگر محتوایی در وبلاگ خود بنویسید که شامل این عبارات باشد، شما مخاطبان مشابه را جذب خواهید کرد. توجه کنید که برخی از این کلمات کلیدی ممکن است فوراً باعث فروش نشوند، اما تجربه ثابت کرده است که اگر محتوایی مرتبط با موضوع اصلی خود بنویسید، بسیاری از خوانندگان وبلاگ شما طی چند هفته دوباره برمی گردند و خریداری می کنند. به همین دلیل مردم اکثر فروش خود را از بازاریابی محتوا تولید می کنند و حتی لازم نیست محتوایی را برای وبلاگ تان بنویسید، فقط می توانید صفحات فرود جدیدی ایجاد کنید و در آن ها از این کلمات کلیدی استفاده کنید.

گام دوم: گسترش دادن

بیش تر افراد برای کسب رتبه بر روی کلمات جدید تمرکز می کنند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که کسب رتبه برای کلمات جدید دشوار است. اما اگر شما از استراتژی گام دوم استفاده کنید شما می توانید زودتر به نتیجه مورد نظر خود برسید.

بگذارید با یک مثال این استراتژی را برایتان توضیح دهیم. به ابزارگوگل سرچ کنسول بروید و قسمت performance را انتخاب کنید. در این بخش لیستی از کلمات کلیدی را که به وسیله آن ها رتبه کسب کردید می بینید. سپس بر روی کلمه ای که بهترین رتبه را برای آن کسب کردید بروید و بر روی صفحه هدف آن کلیک کنید تا گزارشی از عملکرد آن را ببینید. سپس این کلمه را بردارید و در Ubersuggest بزنید. در قسمت Keyword Ideas لیستی از عبارات بلند را به شما نمایش می دهد. پیشنهاد ما به شما این است که از این عبارات پیشنهادی عباراتی که به هدف خریداران مرتبط و نزدیک است را انتخاب کنید. سپس این عبارات را به صفحه هدف کلمه کلیدی موردنظر اضافه کنید و در محتوای آن به کار ببرید.

حواستان باشد هنگام افزودن عبارات بلند، مطمئن شوید که محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید تا مرتبط به آن کلمات کلیدی باشد و مواردی را انتخاب کنید که به محصول یا خدمات شما ارتباط زیادی دارند. فقط پر کردن صفحه با این کلمات بدون بررسی محتوا از نظر اسپم نبودن و ایجاد تجربه خوب کاربری کافی نیست.

آنچه متوجه خواهید شد این است که چون شما قبلاً در کلمات کلیدی رتبه گرفتید، به طور معمول با تنظیم محتوای خود با عبارات بلند در طی 30 تا 60 روز به صفحه یک نتایج گوگل پرتاب خواهید شد. این یک پیروزی سریع است! در واقع نکته اصلی این استراتژی انتخاب کلمات کلیدی بلند است و باید توجه کنید که تنها بر روی کلمات کلیدی که میزان بیش تری ترافیک برای سایتتان ایجاد می کنند تمرکز نکنید بلکه بر روی عباراتی تمرکز کنید که فروش تان را افزایش دهند.

گام سوم: ساخت یک برند

امروزه گوگل اهمیت بیش تری به برندها می دهد به طوری که هر چه برند شما قوی تر باشد سریع تر رتبه می گیرید. گوگل ترندز ابزاری است که با کمک آن می توانید رشد برند خود را بررسی کنید. برای این کار کافی است نام برند خود و همچنین تعداد محدودی از رقیبانتان را در گوگل ترندز بزنید تا رشد خود را در مقایسه با دیگران مشاهده کنید.

ساخت برند

سوالی که اینجا پیش می آید این است که چه کار کنیم تا برندمان سریع تر رشد کند؟ برای برند سازی کاری انجام دهید که از بقیه رقیبانتان متمایز باشید و درواقع کاری متفاوت انجام دهید. گروهی از افراد نیز پیشنهاد می کنند که وبلاگ بزنید، در کنفرانس ها صحبت کنید، تبلیغات کنید … اما هیچ کدام از این ها به شما کمک نمی کنند برندی را ایجاد کنید که دنباله وفاداری از مشتریان داشته باشد زیرا همه افراد دیگر در حال انجام همین کارها هستند (یا حداقل سعی می کنند). پس هر کاری که رقیبانتان انجام نمیدهند فاکتورهایی هستند که می توانند به شما در برندسازی موفق کمک کنند.

توجه کنید که ایجاد تمایز میان خود و رقیبانتان به این معنی نیست که پول زیادی برای آن خرج کنید. به عنوان مثال شما می توانید خدمات و محصولات جالبی را برای مشتریان کسب و کار خود ایجاد کنید. علاوه بر این، متمایز شدن نمی تواند برند شما را یک شبه بسازد بلکه شما باید به تدریج شاهد رشد برند خود باشید.

گام چهارم: از ترفند بهتری استفاده کنید

لینک سازی برای سایت تان هنوز هم برای گوگل مهم است. مطمئنا، گوگل اکنون به بسیاری از عوامل دیگر نیز توجه می کند، اما لینک سازی همچنان به کسب رتبه کمک می کند که امروزه این کار سخت تر از گذشته شده است زیرا با وجود اینکه سایت های زیادی وجود دارد که در آن ها می توانید لینک سازی انجام دهید ولی این کاری است که اکثر افراد در حال انجام آن هستند.

پس به نظر شما باید از چه ترفندی استفاده کرد تا بتوانید نتیجه بهتری را کسب کنید؟ پیشنهاد ما به شما این است که کاری که مردم به ازای آن در حال پرداخت هزینه هستند را شروع کنید. به عنوان مثال شرکت مشاوره هزینه به جای لینک سازی، به طور هوشمند یک نرم افزار تحلیل رایگان با نام ProfitWell منتشر کرد که با این کار موفق شدند با بازاریابی بسیار اندک، تقریبا 943 بک لینک از 187 دامنه کسب کنند.

بنابراین، اگر می خواهید از تکنیک های لینک سازی قدیمی استفاده کنید، در نظر داشته باشید که این تکنیک ها در سال 2019 برای شما موثر نخواهند بود. پس، خلاق شوید و یک ترفند و سیاست بهتر را ایجاد کنید. البته ممکن است زمانی که شما به دنبال اجرای یک ترفند موثر باشید نگران هزینه های آن شوید. برای پاسخ به این سوال باید این مساله را در نظر بگیرید که برای کسب همین نتایج از طریق بازاریابی باید چه مقدار هزینه کنید؟ اگر هزینه های اجرای ترفندتان نسبت به هزینه های بازاریابی کم تر است پس سریع دست به کار شوید و دیگر نگران نباشید.

نتیجه گیری

به جای اینکه به سئو دیدگاهی سنتی و قدیمی داشته باشید، پیشنهاد متخصصان سئو لوجنک با سابقه درخشان در ارائه خدمات سئو، برای غلبه بر گوگل در سال 2019 به شما این است که استراتژی سئو خود را تغییر دهید. سئو روز به روز در حال سخت شدن است و گوگل به طور پیوسته الگوریتم های خود را به گونه ای تغییر می دهد که ممکن است شما دوست نداشته باشید. اما چیزی که قطعی است این است که به کار بردن استراتژی های سئو به سبکی قدیمی شما را به نتایج تان خواهد رساند ولی نه در بازه زمانی که شما می خواهید. بنابراین، 4 استراتژی بالا را دنبال کنید. این استراتژی ها ممکن است متداول نباشند، اما کسب و کارها آنقدر رقابتی و اشباع شده است که شما باید به دنبال راه حل های متفاوت باشید.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *