preloader

10 نکته UX فوق العاده برای بهبود نرخ تبدیل صفحه فرود

امروزه برای تبلیغ یک محصول یا یک سرویس در کسب و کارهای مختلف از صفحه فرود استفاده می شود که طراحی آن آسان می باشد، اما آیا این صفحه به گونه ای طراحی شده است که بتواند به درستی و به اندازه کافی پیام شما را به مخاطبین انتقال دهد به طوری که موجب بهبود نرخ تبدیل شود؟

علاوه بر این متقاعد کردن مشتریان برای اعتماد به کسب و کار شما کاری سخت و چالش بر انگیز شده است و همواره عواملی نیز وجود دارند که باعث می شود یک صفحه فرود اسپم به نظر برسد. در نتیجه، هر صفحه فرود باید روی مخاطب هدف خاصی متمرکز شود، به این معنی که این صفحه باید توجه مخاطبین خود را جلب کند، آنها را درگیر خود کند و در نهایت آنها را به مشتری تبدیل کند.

توجه کنید که قیف فروش با افزایش رقابت روز به روز سخت تر می شود، بنابراین اگر یک صفحه فرود به معرفی شرکت شما می پردازد،باید به بهینه سازی صفحه فرود خود بپردازید و از نکات زیر به عنوان یک چک لیست استفاده کنید تا متوجه شوید که UX چگونه می تواند نرخ تبدیل صفحه فرود شما را بهبود ببخشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا این چک لیست را که حاوی 10 نکته طلایی است به طور کامل برایتان توضیح دهیم.

1)  صفحه فرود را حداقل نگه دارید

برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی در میان بازدید کنندگان، طراحی صفحه فرود باید واضح، مختصر و مفید باشد. توجه کنید که یک طراحی جذاب و ساده ممکن است نسبت به یک صفحه که حاوی اطلاعات زیادی است، نتایج بهتری را کسب کند، به خصوص اگر بتواند هدف خود را به مخاطبینش به درستی برساند.

2) مانند مخاطبان تان فکر کنید

این مرحله، اولین گام شما هنگام ایجاد صفحه فرود جدید است. قبل از شروع طراحی و قالب بندی آن، به مخاطبان هدف خود بیندیشید و به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مخاطب شما کیست؟
  • بهترین راه برای ارسال پیام شما چیست؟
  • چگونه محصول به نفع مخاطب خواهد بود؟
  • چه فاکتورهایی باعث می شوند تا کاربران در این سرویس ثبت نام کنند؟
  • چگونه می توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید؟

تمام این سؤالات (و حتی بیشتر) می توانند به شما در درک مخاطبان هدف خود و ایجاد صفحه فرود مناسب، بسته به نیاز و انتظارات از شرکت تان، کمک کنند. حتی اگر مخاطبانتان قبلاً در مورد خدمات شما نشنیده باشند، اگر بتوانید رفتار آنلاین آنها را تجزیه و تحلیل کنید، می توان گفت که در حال حاضر در مسیر صحیح برای ایجاد یک صفحه فرود موثر هستید.

3) از زبان ساده استفاده کنید

در هنگام ایجاد صفحه فرود، اهمیت محتوا را دست کم نگیرید. محتوای تصویری شاید در دنیای آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار باشد، اما متن نوشتاری همیشه قدرتمند خواهد بود که برای آن نیازی به استفاده از زبان پیچیده ای نیست. یک بار دیگر، مانند یک کاربر فکر کنید، پیام را در ذهن خود شکل دهید، آن را با صدای بلند بخوانید و وضوح آن را بررسی کنید. اگر نمی توانید مفهوم خود را به ساده ترین شکل ممکن برای کاربران خود توضیح دهید، پس احتمالاً باید پیام خود را دوباره مرور و بازنویسی کنید.

4 ) تا حد امکان اطلاعات کم تری بخواهید

چه این بخش (دریافت اطلاعات کاربر) مربوط به ثبت نام باشد یا اشتراک خبرنامه، طراحی یک فرم کاربر پسند برای موفقیت یک صفحه فرود بسیار مهم است. مردم نسبت به فرم های ثبت نام و ارائه اطلاعات شخصی خود احتیاط می کنند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که فقط اطلاعات ضروری را از مخاطبان درخواست می کنید. دلیلی پیدا کنید تا کاربران را ترغیب کند که به شما اعتماد کنند و اعتماد به شما را با یک فرآیند ثبت نام ساده و سریع پاسخ دهند. در غیر این صورت شما احتمال افزایش نرخ تبدیل را با یک اشتباه ساده کاهش می دهید.

5) ایجاد CTA قدرتمند

بخش CTA یا Call To Action صفحه فرود، پیام شما را باید در جذاب ترین شکل ممکن بیان کند که این کار معمولا ساده نیست و باید تاثیر رنگ ها، شکل ها و فونت ها را برای CTA صفحه فرود خود بررسی کنید. اگر بخش CTA صفحه فرود شما به درستی نوشته شده باشد حتما شاهد افزایش نرخ تبدیل خواهید بود و نتایج خوبی را کسب خواهید کرد.

6) طراحی عاطفی (emotional design)

طراحی یک صفحه فرود براساس نیازها، ارزش ها و شخصیت کاربران که به آن طراحی عاطفی گفته می شود ممکن است منجر به قرار گیری پیام اصلی شما در قسمت مناسب صفحه فرود شود، فاکتوری که کاربر ممکن است در ابتدای ورود به صفحه فرود به آن توجه کند. این محرک های روانی ساده می توانند شانس نرخ تبدیل بازدید کننده را افزایش دهند و به روند کار کمک کنند.طراحی عاطفی

طراحی عاطفی

پس در نظر داشته باشید که محتوای یک صفحه فرود باید کاربران را از امنیت شان، ارزش های شان، نیازهای شان، اهمیت شان، شخصیت شان، یا حتی زمان شان مطمئن کند. حتی استفاده از رنگ ها ممکن است بر ذهن و روان کاربران تأثیر بگذارد و به همین دلیل نمی توانیم هنگام ایجاد صفحه فرود، نیازهای کاربر را دست کم بگیریم.

7) از تصاویری مناسب که صفحه فرود را پشتیبانی می کنند استفاده کنید

محتوای بصری (visual content) می تواند جذابیت یک صفحه فرود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، مشروط بر اینکه از متن مناسب برخوردار باشد. به خاطر داشته باشید که نیازی به پر کردن صفحه فرود با تصاویر نیست. مشتریان بیشتر سادگی را دوست دارند و محتوای بصری در صورتی نرخ تبدیل را افزایش می دهد که موارد زیر برای آن در نظر گرفته شود:

  • پیام و هدف اصلی صفحه فرود برا مخاطبان واضح و شفاف باشد
  • از طریق یک فیلم یا اینفوگرافیک، محصول یا خدمات در چند دقیقه توضیح داده شود
  • مثالهای واقعی نمایش داده شود
  • تعامل با کاربران ایجاد شود

8) برای موبایل بهینه سازی کنید

بهینه سازی موبایل (mobile optimization) باید برای هر صفحه فرود اولویت بالایی داشته باشد زیرا 48٪ کاربران، صفحه ای که موبایل فرندلی نباشد را جذاب نمی دانند و سریع از آن صفحه خارج می شوند. از طرفی دیگر امروزه اکثر کاربران از طریق تلفن همراه خود از سایت شما بازدید می کنند که همین باعث می شود موبایل فرندلی بودن صفحه فرود اهمیت زیادی داشته باشد. اگر کاربر جهت کسب اطلاعات بیش تر در مورد محصولات و خدمات تان از طریق تلفن هوشمند به صفحه فرود شما دسترسی پیدا کند و صفحه شما موبایل فرندلی نباشد، شما آن مشتری را از دست خواهید داد و نرخ تبدیل تان کاهش می یابد.

علاوه بر این، گوگل در آپدیت های خود به فاکتور موبایل فرندلی بودن اهمیت زیادی داده است و قصد دارد سرعت صفحه را نیز به عنوان فاکتوری مهم در آپدیت های بعدی خود اعمال کند، این بدان معناست که بهینه سازی صفحات اهمیت بیشتری پیدا می کند و بر طراحی صفحات ساده، واضح و سبک تاکید می کند.موبایل فرندلی

موبایل فرندلی

9) حل یک مشکل

مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا یک سرویس، به صفحه فرود می روند. با این حال، اگر آنها را در مورد ارزش واقعی کار خود متقاعد نکنید، سریع از صفحه فرود شما خارج می شوند. در واقع شما باید علاوه بر اینکه محصولات و خدمات خود را به کاربرانتان به درستی معرفی کنید، به آن ها توضیح دهید که چگونه محصولات و خدمات شما نیازهایشان را برآورده می کنند و آن ها را به هدفشان می رسانند.

به عبارتی دیگر، هر صفحه فرود باید برای حل یک مشکل طراحی شود و مهم تر از همه اینکه باید به وضوح توضیح دهید که چگونه این مشکل را حل خواهید کرد. اگر شما نتوانید به درستی راه حل پیشنهادی و متد خود را برای کاربران بیان کنید نرخ تبدیل شما کاهش یافته و به سطح مطلوب نخواهد رسید. پس شما باید با بیان ارزش کار خود در صفحه فرود، کاربران زیادی را جذب کنید.

10) حواس پرتی را حذف کنید (leave out distractions)

باید صفحه فرود را به گونه ای طراحی کنید که مانع از حواس پرتی کاربر شود و کاربر را از هدف اصلی دور نکند زیرا جلب توجه کاربران به یک صفحه، کار بسیار سختی است. تجربه ثابت کرده است که هرچه توجه کاربر از موضوع اصلی صفحه فرود دورتر شود، تمرکز کاربر بر روی آن صفحه 5 تا 10 ثانیه دشوار تر می شود. پس مطمئن شوید که طراحی صفحه شما مانع از تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری نمی شود.

نتیجه گیری

امروزه اکثر کسب و کار ها به صورت آنلاین هستند و برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز به طراحی صفحه فرود دارند. این صفحه باید به گونه ای طراحی شود که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند و اعتماد و رضایت آن ها را کسب کند. در واقع این صفحه باید نرخ تبدیل را بهبود دهد و در نتیجه اکثر بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. بنابراین، شرکت دیجیتال مارکتینگ رادمان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی سایت در اصفهان، به شما توصیه می کند تمامی نکات بالا را در طراحی لندینگ پیج خود اعمال کنید و در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان رادمان تماس بگیرید.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *