preloader

نکات مهم پاسخگوی تلفنی فروش ملک

بازاریابی تلفنی و 10 اشتباه رایج آن 

امروزه یکی از بزرگترین اشتباهات در حوزه رونق کسب وکار ها این است که بسیاری از کسب وکار ها بر این باورند که دیگر فروش تلفنی در جهت افزایش فروش کارا نیست اما آنها کاملا در اشتباه هستند. شما می توانید با برقراری تماس های تلفنی به طور صحیح، یک موقعیت طلایی برای فروشتان ایجاد کنید و از رقیبانتان به راحتی سبقت بگیرید. متاسفانه، اکثر فروشندگان به دلیل اطلاعات ناکافی در زمینه بازاریابی تلفنی، اشتباهات زیادی انجام می دهند که منجر به نتیجه عکس شده و بسیاری از فرصت های کسب و کارشان را از بین می برند. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم به ۱۰ اشتباه رایج در فروش تلفنی که بیشتر فروشندگان اقدام به آن می‌کنند و تماس هایشان با ناکامی رو به رو می شود اشاره کنیم.

۱- تبلیغات ناکافی

در صورتی که به حد لازم و با بهره گیری از راه های بازاریابی تاثیرگذار درست، خود را به مخاطبان معرفی نکنید، این امکان وجود نداردکه توقع داشته باشیدکه به محصولات یا سرویس های شما توجه شود. زمانی که محصولات یا سرویس های خود را معرفی می نمایید، در اصل خود را در دسترس مخاطب قرار داده و به او خاطر نشان می کنید که با تهیه محصولات یا خدمات شما قادر است احتیاجات یا مصائب خود را رفع نماید.

نقش تبلیغات در بازاریابی

۲- عدم شرح خدمات

به این دلیل که شما از برتری ها و مزیت های کالای خود برای مخاطب مطلع هستید، دلیل نیست این گونه فکر کنیدکه مخاطب هم از این برتری و مزایا مطلع است. باید فکر کنید که مطلع نیست و اطلاعات کمی از راه دیدن تبلیغات شما کسب کرده است. پس از ان که متوجه شدید مخاطب چه کاری می‌کند و چه چیزی به او مدد می رساند تا کارش را به سهولت و سرعت انجام دهد، رابطه بین خدمات وکارهای او را بسازید. در این زمان محصولات وسرویس های شما برای وی ارزشمند می شود.

۳- عدم پیشنهاد خرید به مخاطب

عدم پیشنهاد خرید به مخاطب از جمله خطا های متداولی است که خیلی از فروشندگان انجام می دهند. اگر قصد دارید مخاطب کالای شما را خریداری کند ، الزامی است از راهی درست از او در خواست کنید . بیشتر فروشندگان توقع دارند مخاطب تماس بگیرد و در خواست خرید بدهد یا پی جوی خرید باشد . پس با اصرار بر نقاط قوت خدمات تان و کاربردی که برای مخاطب دارد، وی را به خرید راغب نمایید.

۴- اعلام قیمت ابتدای کار

بیشتر مشتریان از اول تماس، در خصوص هزینه می پرسند و اگر شما بی اشاره به مزیت ها و خوبی های کالا و خدماتتان و کاربردی که برای مخاطب دارد، سریعا قیمت آن را اعلام کنید، حتما مشتری تان را از دست می‌دهید. پیش از گفتن قیمت، باید تلاش کنید تا متوجه شوید مشتری به چه چیزی نیاز دارد و پس از آن میان خواست او و مزایای محصولات وخدماتتان رابطه برقرار نمایید .

۵- تعریف بیش از حد از کالا وخدمات

بیشتر ما از اشخاص مدعی و خود پسند که اهل تمجید و بزرگ نمایی و با اهمیت نشان دادن خود هستند، ذهنیت خوبی نداریم. در حیطه فروش هم همین طور است. پس از تعریف بیش از حد بپرهیزید و بعد از مطلع شدن از امور و احتیاجات مشتری، تنها در باب خصوصیاتی سخن بگویید که توجه مخاطب را جلب کرده و برای وی کاربردی است.

۶- پی جویی ارتباطات با مخاطب از راه مکاتبه و ایمیل

ارتباط مکاتبه ای در همه جا بالاخص در ایران، یک رابطه سرد و خشک است، و در زمره آخرین روش های بهبود ارتباطات در بازاریابی، جهت فروش محسوب می شود. پس، اگر قصد فروش دارید، به مخاطبتان تلفن زده یا با وی ملاقات حضوری داشته باشید.

 

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

۷- ار تباط یک طرفه با مخاطب و پرسش سوالات بیش از حد

زمانی که چند پرسش در ارتباط  با احتیاجات مخاطب از او پرسیدید و با تایید وی مواجهه شدید، آن زمان می‌شود گفت که قادر شدید اطمینان او را در مورد خود و اثرگذار بودن و مفید بودن محصول یا سرویس تان، جلب نمایید. بنابراین در این وهله است که قادر می‌شوید از وی بخواهید که کالای شما را خریداری کند. و به احتمال زیاد هم جواب بله می‌گیرید.

۸- شرح بیش از حد در مورد کالا

برای آن که مخاطب با میل  به صحبت های شما گوش فرا دهد، وقت کمی را برای گفت وگویتان مد نظر قرار دهید و صحبت های خودتان و پرسش هایی که از او دارید و پاسخ ها و گفته های مشتری را مدیریت نمایید.

۹- عدم پیگیری پس از شرح کالا یا خدمات

به جای تماس های بیشتر در روز ، تماس های کم تر برقرار کنید ، اما این اندک تماس ها را تا کسب برایند مطلوب پی جویی نمایید. رابطه خود را با مخاطب قطع نکنید. از سمتی هم، زمانی که مشتری یک بار از شما خرید کرد، فکر نکنید دیگر کار تمام شده است. در اصل نخستین فروش مکانی است جهت بالا رفتن. بنابراین پس از خرید هم با آنها ارتباط برقرار کنید و میزان رضایتِ آنان را از کالا بپرسید. در این زمان، هم عکس العمل مشتریان را در مورد کالا بررسی می‌کنید ، هم سلیقه ی مشتری را می فهمید و هم از  احتیاجات زیادتر  مشتری مطلع  می شوید.

۱۰- پی گیری مخاطب وقتی قصد خرید ندارد

یکی از بزرگترین خطاها که می توانید انجام  دهید این است که بی آن که  بررسی کنید شخصی که پشت خط است، به کالا و سرویس شما احتیاج دارد یا نه، یا کالای شما برایش کاربرد دارد یا نه ، و یا اصلاً هزینه خرید آن را دارد، وقت بسیاری  را برای شرح محصول و خدمات خود و راغب کردنِ وی بگذارید. باید به قدری باهوش باشید که در اول کار مخاطب را را ارزیابی نمایید و  بفهمید که آیا می شود  به یک مشتری تبدیل شود یا نه. و اینکه اصلاً کالای  شما ربطی با احتیاجات او دارد یا نه. در غیر این صورت، از او تشکر کرده و وقت خود را صرف مشتری های دیگر کنید.

سخن اخر

اصرار، زرنگی و سر و زبان دار بودن در تخصص فروش خصلت هایی است که بیشتر توقع داریم که فروشندگان آن ها را داشته باشند. اما متخصصان دیجیتال مارکتینگ شرکت لوجنک همواره توصیه می‌کنند به این مورد نیز دقت شود که برای تخصصی کار کردن در زمینه بازاریابی لازم است به جزئیات توجه بیشتری شود که اگر رعایت نگردد، به برایند روند فروش صدمه می زند. آژانس تبلیغاتی اینترنتی لوجنک معتقد است که خلاصه و کاربردی و صحیح حرف زدن با مخاطب، توجه بر احتیاجات وی و دوری از بیان مطالبی که زمان هر دوی شما را هدر می دهد و سبب خسته شدن می‌گردد، نقش مهمی در روند فروش دارند.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *