تبلیغات کلیکی و ویژگیهای منحصر به فرد آن
در آغاز یک بررسی اجمالی بر ویژگیهای تبلیغات کلیکی خواهیم داشت. برای آشنایی اولیه ابتدا تعریفی از تبلیغات کلیکی ارائه می دهیم: به نوعی از تبلیغات آنلاین گفته می شود که کاربران در آن با کلیک بر روی تبلیغ در سایت نمایش دهنده، به سایت یا اپلیکیشن و یا دیگر رسانه های آنلاینی که مقصود آگهی دهنده است، راه می یابند. پرداخت هزینه آن بدین گونه می باشد که آگهی دهنده به ازای تعداد کلیک ها بر روی تبلیغات خود و بازدیدهایی که از این طریق از سایتش صورت گرفته، به وبسایت نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می کند. یعنی در واقع، تبلیغ دهندگان فقط زمانی که کاربران عملا بر روی آگهی شان کلیک می کنند، موظف می شوند هزینه پرداخت کنند. به همین خاطر نام این نوع تبلیغات Pay-Per-Click یا همان پرداخت به ازای کلیک می باشد، که ما به اختصار آن را تبلیغات کلیکی مینامیم.
تبلیغات کلیکی یا تبلیغات بنری
همانطور که گفته شد تبلیغات کلیکی یا تبلیغات به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وبسایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانهای دیگر هدایت میشوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیکها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت میکند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب میشد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدتدار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدلهای پیشرفتهتر و پیچیدهتری از پرداخت به ازای کلیک نیز هماکنون در حال بهرهبرداری هستند که به عنوان مثال میتواند به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد. در هر وب سایت جایگاهی برای تبلیغات وجود دارد. ما آگهیهای شما را در وبسایت های مرتبط با محصول شما نمایش میدهیم و زمانی که روی آن آگهی کلیک شود هزینهای را بابت آن کاربر(کلیک) از شما دریافت خواهیم کرد. تبلیغات کلیکی (PPC) روشی موثر برای بالا بردن ترافیک شماست؛ همچنین با توجه به تعداد نمایش بالای آگهیها، این روش منجر به برندسازی میشود.
تبلیغات کلیکی، بلی یا خیر؟
اگر برای آشنایی با تبلیغات کلیکی در گوگل سرچ کنید، احتمالا به سایتهایی برمیخورید که در مورد معایب این تبلیغات هشدارهایی داده اند، که احتمالا این مسئله موجب نگرانی و عدم اطمینان شما به کارایی و امنیت تبلیغات کلیکی گردیده است. البته باید گفت که شبکه های بین المللی تبلیغات در حال تلاش برای جلوگیری از انواع تقلب های اینترنتی می باشند که در این زمینه از شبکه های ارزیابی تبلیغات (measurement company) تحت عنوان پلتفرم های third party استفاده می گردد. به همین علت، طبق آمارهای بدست آمده حدود 40% از ترافیک اینترنت مربوط به کاربران غیر حقیق ( تقلبی ) می باشد و همین مسئله باعث هدر رفت مقداری از بودجه های تبلیغاتی میگردد. این ترافیک توسط بات ها و یا رقبا، به منظور هدر دادن بودجه تبلیغاتی شما در همان ابتدای کار، ایجاد گردیده است. تیم فنی آژانس تبلیغاتی لدیاتو با بهره گیری از متخصصان مجرب و آشنا به دانش روز تکنولوژی وب و دیجیتال مارکتینگ، می توانند مشتریان واقعی در فضای آنلاین را از مشتریان تقلبی و بات ها متمایز سازند و خیال مشتریان خود را از بابت حقیقی بودن کلیک ها مطمئن گردانند.
تاریخچه مختصری از تبلیغات کلیکی
این شیوه تبلیغ از سال 1996 رواج پیدا کرد. در آن موقع تبلیغات به صورت تبلیغات بنری (مدت دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش بود. البته این شیوه در آن زمان یک ایده نوپا بود که کم کم جای خود را درمیان روشهای تبلیغات آنلاین باز نمود و روشهای سنتی را تا حدودی به کنار نهاد. این روش هم اکنون از پرطرفدارترین روشهای تبلیغات آنلاین می باشد که به علت فراگیر و همگانی شدن استفاده از اینترنت و تلفن های هوشمند، یک راه مطمئن برای شناساندن برند شما می باشد. این نوع تبلیغ می تواند ترافیک سایت و یا صفحه اپلیکیشن شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
اهمیت تبلیغات بنری
تبلیغات کلیکی برای شما دو فایده عمده دارد، اول اینکه کاربران با کلیک روی تبلیغ، به وب سایت شما هدایت می شوند و این یعنی بازدید کننده بیشتر که باعث بهتر شدن سئو سایت شما می شود. دومین فایده آن هم که در اصل هدف اصلی تبلیغات کلیکی است، مطرح شدن برند شما است.
اینکه شما بنر تبلیغات کلیکی خود را در چه سایتی نمایش دهید هم بسیار مهم است. پربازدید بودن سایت هایی که در آن ها تبلیغات کلیکی یا تبلیغات بنری خود را نمایش می دهید یکی از ملاک ها برای انتخاب سایت نمایش دهنده تبلیغ است. اما بازدید زیاد نباید تنها ملاک شما باشد بلکه نوع مخاطبینی که از آن سایت ها دیدن می کنند و تناسب آنها با تبلیغ شما هم بسیار مهم است. ابعاد بنر تبلیغاتی که طراحی کرده اید و نحوه نمایش آن در کنار دیگر تبلیغ ها در سایت تبلیغ دهنده و اینکه اصولا چند تبلیغ در آن سایت نمایش داده می شود، همه و همه در موفقیت تبلیغات کلیکی شما موثر هستند. پس بهتر این است که شما در سایتی با بازدید خوب که بازدیدکنندگان آن به احتمال زیاد خواهان محصولات و خدمات شما می باشند و با یک بنر در ابعاد مناسب و طراحی جالب توجه که بهتر دیده شود در جایگاه مناسبی در سایت تبلیغ کنید.
بزرگترین حسن تبلیغات کلیکی یا بنری این است که تقریبا با هر بودجهای میتوانید تبلیغات کلیکی را شروع کنید. میتوانید در شبکهای به گستردگی هزاران وب سایت و اپلیکیشن ایرانی، هوشمندانهتر و با بودجه تبلیغاتی کمتر، تبلیغات آنلاین را تجربه کنید. تنوع سایتها و اپلیکیشنهای این شبکه، پیام شما را به بهترین و گستردهترین شکل به کاربران نمایش میدهد. آژانس دیجیتال مارکتینگ لدیاتو مجموعه ای از وب سایت ها و اپلیکیشن ها را به عنوان همکار در کنار خود دارد تا معرفی شایسته ای از خدمات شما داشته باشد.
امتیازات ویژه تبلیغات کلیکی



