preloader

چگونه استراتژی بازاریابی ویدیویی بهینه کنید؟

بازاریابی ویدیویی یا ویدئو مارکتینگ طی چند سال گذشته شاهد رشد و توسعه چشمگیری بوده است. امروزه حتی ویدیوی آنلاین به عنوان رسانه ای برای تماشای فیلم از تلویزیون پیشی گرفته است، به طوری که هر روز حدود پنج میلیارد فیلم در یوتویوب مشاهده می شوند.

توجه به این نکته مهم است که فقط داشتن محتوای عالی کافی نیست. برای اطمینان از اینکه ویدیوهای شما توسط افراد بیشتری دیده می شوند و به راحتی قابل کشف هستند، باید آن ها را بهینه کنید. بنابراین، وقتی محتوای ویدیویی عالی اما ترافیکی ضعیف دارید، باید بازی بهینه سازی استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را در یوتویوب شروع کنید.

اینجاست که سئو وارد میدان می شود. خبر خوب این است که یوتویوب در حال حاضر دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است، به این معنی که می توانید در صورت به کاربردن تکنیک های صحیح مطمئن باشید که مخاطبان شما را به راحتی پیدا می کنند و میزان بازدید از ویدیوهای شما افزایش می یابد.

در این مقاله، ما می خواهیم برخی از نکات مفید و به دست آمده طی تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان خبره درباره نحوه بهینه سازی استراتژی بازاریابی ویدیویی خود در یوتویوب را به شما ارائه دهیم. با به کاربردن این تکنیک ها شما شاهد رشد چشمگیر بازدید از ویدیوهای خود خواهید بود. پس با ما همراه باشید.

1. از کلمات کلیدی در عنوان ویدیو استفاده کنید.

عنوان ویدیوی شما به عنوان محرکی عمل می کند که باعث می شود افراد روی ویدیوی شما کلیک کنند. این عنوان باید مختصر، جذاب و قانع کننده باشد و به بینندگان بگوید که ویدیوی شما درباره چیست. برای بهینه سازی کامل ویدیوی خود به گونه ای که هم مخاطبان شما و هم الگوریتم های سئو یوتویوب بدانند که موضوع ویدیوی شما چیست، باید کلمات کلیدی را در عنوان استفاده کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای فیلم تان بسیار آسان است. کافی است قبل از استفاده از ویژگی تکمیل خودکار یوتویوب، عنوانی را که در ذهن دارید، مثلاً “چگونه یک لوگو طراحی کنیم”، در نوار جستجو تایپ کنید. براساس کلمه کلیدی شما، یوتویوب در نتایج خود پر سرچ ترین و محبوب ترین کوئری ها را به شما نمایش می دهد. سپس از این کلمات کلیدی پیشنهاد شده در عنوان خود استفاده کنید. فقط حواستان باشد که عنوان را پر از کلمات کلیدی نکنید.

2. توضیحات را درج کنید.

در حالی که اکثر متخصصان افزودن کلمات کلیدی به توضیحات (description) را پیشنهاد می کنند، Backlinko به تازگی یک سری تحقیقات را در این باره انجام داد و فهمید که هیچ ارتباطی بین توضیحات غنی از کلمات کلیدی و رتبه بندی بهتر برای آن کلمه خاص وجود ندارد. این نتایج جالب هستند ولی شما هنوزهم باید کلمات کلیدی اصلی خود را به توضیحات ویدیو تان اضافه کنید و سعی کنید هرچه زودتر در این کلمات رتبه خوبی را بدست آورید.

از آنجا که یوتویوب فقط 1000 کاراکتر از متن شما را نشان می دهد، پس نیازی نیست که کلمات زیادی را در آن بگنجانید. به یاد داشته باشید، مردم برای تماشای فیلم به یوتویوب می آیند نه برای خواندن داستان!!! توضیحات خود را به طور دقیق، واضح و جذاب بنویسید به طوری که کاربران را به مشاهده ویدیوی شما ترغیب کند.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که فقط سه خط اول توضیحات نمایش داده می شوند، قبل از اینکه شخصی برای دیدن بقیه متن روی “see more” کلیک کند. بنابراین بهتر است که اطلاعات اصلی خود مانند لینک به صفحه محصولات و خدمات، صفحه فرود، لینک “subscribe” یا حتی CTA) call-to-action) خود را در دو یا سه خط اول وارد کنید.

3. تگ های خود را بهینه کنید.

تگ ها کمک می کنند تا ویدیوی شما برای مردم قابل مشاهده تر و دسترسی به آن سریع تر باشد. با تگ ها، شما به بینندگان خود اطلاع می دهید که ویدیوی شما در مورد چیست، و همچنین می توانید سرنخ های قوی تری به یوتویوب ارائه دهید. در اصل ، تگ ها به یوتویوب کمک می کنند تا زمینه و محتوای یک فیلم را به درستی درک کند و ارتباطی را بین ویدیوی شما با ویدیو های مشابه ایجاد کند. این کار میزان دسترسی شما را افزایش می دهد.

به این منظور، سعی کنید وقت بیشتری برای انتخاب تگ های مناسب بگذارید. در حالی که شما فکر می کنید با انتخاب تگ های معروف بازدید های بیشتری برای ویدیوی خود ایجاد می کنید، اگر تگ های غیر مرتبط نیز انتخاب کنید، به عنوان اسپم شناخته می شوید. هنگامی که چند بار به عنوان اسپم معرفی شوید، احتمالاً گوگل شما را پنالتی خواهد کرد.

بنابراین، از تگ های مرتبط با ویدیوی خود استفاده کنید و از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این کلمات کلیدی مخاطبان هدف شما را جذب می کنند.

4. از کلمات کلیدی در نامگذاری فایل ویدیویی خود استفاده کنید.

بسیاری از افراد وقتی ویدیوهای خود را در یوتویوب بارگذاری می کنند، از نام فایل ویدیویی خود غافل می شوند. معمولاً هر فایل ویدیویی یک نام دارد، مانند Mov002.avi. این نام حتی کوچکترین سرنخی درباره موضوع ویدیو به ما ارائه نمی دهد! برای كمك بیش تر به الگوریتم یوتویوب، نام فایل خود را تغییر دهید و از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید. مثلا به جای Mov002.avi از how_to_survive_a_hurriance.mp4 استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که الگوریتم یوتویوب نمی تواند نگاهی به ویدیوی شما بیندازد تا موضوع ویدیوی شما را بفهمد. یک فایل ویدیویی بهینه شده سرنخی بزرگتر و موثرتر به الگوریتم یوتویوب می دهد و به شما نیز در کسب رتبه بهتر کمک می کند.

5. یک دسته بندی را انتخاب کنید.

انتخاب یک دسته بندی (category) برای ویدیو خیلی کار ساده ای به نظر می رسد به شرطی که وقت کافی برای انجام این کار بگذارید. ممکن است در انتخاب دسته بندی دقت نکنید و در دسته ای ویدیوی خود را قرار دهید که به هیچ وجه به شما در رتبه بندی کمک نمی کند.

– در انتخاب یک دسته بندی باید فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

– چه کسی بهترین محتوا را در این گروه ایجاد می کند و این محتوا چگونه به نظر می رسد؟

– آیا مخاطبان کانال های محبوب در این دسته بندی با ویدیوی شما مطابقت دارند؟

– فرمت کلی، طول و ارزش کلی تولید بهترین فیلم ها در این گروه چیست؟

بنابراین دسته بندی را برای ویدیوی خود پیدا کنید که متناسب با سبک، محتوا و مخاطبان شما باشد و قبل از انتخاب دسته بندی مناسب برای ویدیوی خود در این زمینه تحقیقات کاملی انجام دهید.

6. یک تصویر بندانگشتی جذاب برای ویدیوی خود بسازید.

تصاویر بندانگشتی خسته کننده و بی ربط با محتوای ویدیوی شما به معنای واقعی کلمه افراد را از تماشای آن ویدیو منصرف می کنند و تمامی تلاش های تان برای سئو ویدیو رو از بین می برند. یک تصویر بندانگشتی باید آنقدر چشمگیر و جذاب باشد که کاربر نتواند کاری دیگری به جز کلیک بر روی ویدیو انجام دهد. بنابراین، وقت و دقت زیادی را برای ایجاد تصاویر بندانگشتی ویدیوهای خود صرف کنید.

برای کسب اطلاعات از چگونگی ساخت موشن گرافیک می توانید از این صفحه در منوی خدمات دیدن کنید.

نتیجه گیری

در کل، سئوی یوتویوب کار دشواری نیست و مانع از لذت بردن شما در ساخت فیلم نمی شود. مادامی که شما محتوای ویدیوی خوبی تولید می کنید و از دستورالعمل های مشاوران بازاریابی ویدیویی رادمان در این مقاله پیروی می کنید، این احتمال وجود دارد که کمپین بازاریابی ویدیویی شما شروع به نمایش اثرات جادویی خود کند. خواندن مقاله 8 نکته برای بهبود رتبه ویدئو در یوتویوب در سال 2019 نیز می تواند به شما در تولید ویدیوی پر بازدید در یوتوب نیز کمک کند.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *