preloader

نکات طلایی برای صرفه جویی در زمان مدیریت تبلیغات کلیکی ادوردز

1) عیب یابی کمپین (Campaign Diagnostics)

در حال حاضر، گوگل قابلیت و ویژگی جدیدی به نام عیب یابی کمپین را به گوگل ادوردز اختصاص داده است که این قابلیت در پس زمینه اجرا می شود و به دنبال یافتن مشکلات یا تناقض های موجود در حساب کاربری ادوردز می باشد.
نحوه عملکرد این ویژگی خیلی شبیه به پیام هشداری است که به حساب کاربری تبلیغ کنندگان درباره متناقض بودن کلمات کلیدی منفی یا عدم وجود کلمه کلیدی در ادگروپ ها ارسال می شود. این ویژگی و قابلیت مهم باعث می شود مشکلات و معایب قبل از اثرگذاری در نتایج به سرعت شناسایی شوند و در نتیجه صرفه جویی در زمان را به همراه دارد.

2) عیب یابی کلمات کلیدی (Diagnose Keywords)

یکی دیگر از ویژگی های مهم گوگل ادوردز عیب یابی کلمات کلیدی است که اگر تبلیغات برای هر کلمه کلیدی نشان داده شود و یا یکی از وضعیت های “ad showing now”، “paused” یا “low search volume” نمایش داده شود، به سرعت گزارش می دهد. توجه کنید که برای اینکه بتوانید جزئیات بیش تری را ببینید موس را بر روی حباب گفتگویی موجود کنار هر کدام از کلمات کلیدی قرار دهید. در تب keywords مربوط به هر کمپین یا ادگروپ به بخش”diagnose keywords” یا “more actions” بروید.

در ادامه چند نمونه از پیام پرچم قرمز (red flag massage) آورده شده است:

“.We’re only showing your ad occasionally because of your budget”

این پیام نشان دهنده محدودیت بودجه یا به اتمام رسیدن آن می باشد و بیان کننده این است که به دلیل محدودیت بودجه، تبلیغات را هر از گاهی به نمایش می گذارد.

“This keyword is triggering other ads with a similar keyword: keyword Campaign name > Adgroup name”

این پیام نشان دهنده پایین بودن پیشنهاد قیمت یا امتیاز کیفیت می باشد و بیان کننده این است که این کلمه کلیدی باعث انتشار آگهی های دیگری با کلمات کلیدی مشابه شده است: اسم کمپین > اسم ادگروپ. بنابراین، هر مشکل موجود در رابطه با کلمات کلیدی که شاید واضح هم نباشد، به سرعت شناسایی می شود.

3) ویرایش انبوه برای تغییرات در مقیاس بزرگ

برای تبلغ کنندگانی که تبلیغات کلیکی خود را با استفاده از اینترفیس وب مدیریت می کنند، به تازگی یک ویژگی و قابلیت جدید به نام ویرایش انبوه (bulk edit) ارائه شده که کار را خیلی آسان تر می کند. با ویژگی ویرایش انبوه شما می توانید تنها با چند کلیک، در کمپین ها، ادگروپ ها، آگهی ها و کلمات کلیدی تغییر ایجاد کنید. از جمله ویرایش های رایج می توان به قابلیت افزایش یا کاهش مزایده ها، جستجو و جایگزینی متن آگهی و یا تنظیم بودجه های جدید اشاره کرد.

شما می توانید در هر تب، منوی بازشونده “edit” را انتخاب کنید تا گزینه های ویرایش تب مربوطه را ببینید. همچنین شما می توانید قبل از نهایی شدن تغییرات، پیش نمایش تغییرات را ببینید. با وجود این که محدودیت هایی برای کاربران حرفه ای وجود دارد، گزینه هایی مثل “raise to estimated top of page bid” برای کلمات کلیدی، کاملا واضح و مشخص هستند.

4) گزارشات زمانبندی شده (Schedule Reports)

این ویژگی آنقدر ساده و پیش پا افتاده است که امکان دارد شما هم فراموشش کرده باشید. شما از طریق این قابلیت می توانید گزارشات ادوردز را طوری زمانبندی کنید که به طور خودکار بر اساس معیارهای مورد نظر شما و با فرکانس دلخواهتان در صندوق ورودی تان نمایان شوند. از هر تبی گزارش مورد نظرتان را دانلود کرده و گزینه “email and schedule report” را انتخاب کنید.

کاربرانی که باید این گزارش را دریافت کنند و همچنین فرکانس مربوط به گزارش را انتخاب کنید. گزارش ها را به گونه ای تنظیم کنید که به صورت خودکار به افراد مورد نظرتان تحویل داده شوند تا آن ها در جریان کار قرار بگیرند و علاوه بر این در زمان ارائه گزارشات موردی صرفه جویی شود.

5) لیست کلمات کلیدی منفی

اکثر اوقات تبلیغ کنندگان به کرات کلمه کلیدی منفی به ادگروپ ها و کمپین های مختلف اضافه می کنند که این کار می تواند پیچیده و زمان بر باشد و موجب اشتباهات و خطاهایی شود که تاثیر منفی بر عملکرد بگذارند. اخیرا گوگل ویژگی و قابلیتی را ایجاد کرده که امکان استفاده از لیست کلمات کلیدی منفی را که می توان در کمپین های ادوردز نیز به اشتراک گذاشت، فراهم کرده است. زمانی که شما کلمات کلیدی منفی را اضافه می کنید، به راحتی می توانید این کلمات را نیز به هر لیست دلخواه اضافه کنید تا این کلمات کلیدی به تمامی کمپین های مرتبط به آن لیست اضافه شود. این کار باعث می شود دیگر نیازی به اضافه کردن تک تک کلمات کلیدی منفی به کلیه ی کمپین های مرتبط نباشد.

اخیرا گوگل امکان استفاده اشتراکی از لیست کلمات کلیدی منفی در کمپین های مختلف ادوردز را فراهم کرده است. هنگام اضافه کردن کلمات کلیدی منفی می توانید به سادگی آن را به هر لیست دلخواهی اضافه کنید تا این کلمات کلیدی به تمام کمپین های مربوط به آن لیست اضافه شوند. به این ترتیب نیاز به اضافه کردن مجزای کلمات کلیدی منفی به تک تک کمپین ها از بین می رود.

6) قوانین خودکار

برای تبلیغ کنندگانی که از پلتفرم های مدیریت تبلیغات کلیکی استفاده نمی کنند، قوانین خودکار ادوردز (AdWords automated rules) از بهترین ابزار هایی است که امکان اعمال تغییرات براساس معیارها و فاکتورهای مورد نظرتان در سراسر حساب کاربری ادوردزتان را فراهم می کند. از این ویژگی و قابلیت می توانید برای کارهایی که باید به صورت مکرر انجام شوند و همچنین نیاز به زمان اجرای زیادی دارند، استفاده شود.

در آخر، پیشنهاد ما این است که قوانین خودکار را برای اقدامات زیر به کار ببرید:

تغییر مزایده ها برای رسیدن آگهی به رتبه یا صفحه دلخواه
فعال و غیرفعال کردن آگهی های تبلیغاتی
افزایش بودجه کمپین هایی که از نظر CPA (هزینه به ازای عمل انجام شده) عملکرد خوبی دارند

شما می توانید در لاگ مربوط به تغییرات، تمامی تغییرات اعمال شده را بازبینی کرده و به حالت اول برگردانید. علاوه بر این، می توانید قوانین خودکار را به کمک لینک Automated rules در پنل کنار حساب کاربری تان به طور کامل مدیریت کنید.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *