preloader

ساخت ویدئو را دست کم نگیرید

محتوای ویدیوئی بیش از هر چیز دیگری در صفحه وب، بر روی عملکرد وب سایت تان اثر می گذارد. در دنیای بازاریابی آنلاین امروز، فیلم ها به یک گام اساسی در سفر کاربران به دنیای مجازی تبدیل شده اند و بسیاری از کاربران تمایل زیادی به بازدید از فیلم ها دارند. با این حال، بعضی از شرکت های بزرگ، هنوز بازاریابی ویدیویی را در برنامه بهینه سازی وب سایت خود قرار نداده اند، ولی یک سری دیگر از شرکت ها از قدرت محتوای ویدئویی برای سایت خود استفاده کرده اند و نتایج فوق العاده ای را کسب کرده اند.

گوگل نیز اعلام کرد که 80 درصد از سرچ های کاربران متعلق به سرچ ویدئو می باشد. همچنین، بر اساس گزارشات Smallbiztrends تا سال 2019، در سراسر جهان ترافیک ویدئویی 80 درصد از ترافیک اینترنت تمامی مشتریان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، صفحاتی با محتوای ویدئویی 53 برابر بیشتر احتمال دارند که در صفحه اول نتایج گوگل قرار گیرند و خود گوگل شروع به نمایش محتواهای ویدئویی در صفحه نتایج جست و جو کرده است. براساس تحقیقات BrightEdge گوگل در حال حاضر ویدئوهای بندانگشتی (thumbnail video) را در 26 درصد از نتایج خود نمایش می دهد.

قدرت ویدئو مارکتینگ

در سال های اخیر متخصصان سئو و بازاریابی محتوا تست های زیادی را بر روی سایت های مختلف انجام دادند تا بتوانند به صورت تجربی تاثیر محتوای ویدئویی بر روی سایت را درک کنند که به طور خلاصه 4 تست را در زیر توضیح دادیم:

1) در اولین تست به بررسی اینکه آیا محتوای ویدئویی تغییرات مهمی را بر روی یک صفحه ایجاد می کند، پرداخته شد. محققان یک صفحه را که به خوبی بهینه سازی شده بود ولی در صفحه چهارم نتایج گوگل قرار داشت انتخاب کردند. سپس محتوای ویدئویی مرتبط با محتوای متنی درآن صفحه قرار دادند. نتایج به دست آمده نشان داد که با کمک محتوای ویدئویی، صفحه مورد نظر به صفحه اول نتایج گوگل پرتاب شد، بازدید کاربران از آن صفحه افزایش یافت و لینک های زیادی به آن صفحه داده شد.

2) در تست دوم محققان متدهای ارائه ویدئو به کاربران در یک صفحه وب را مورد بررسی قرار دادند و سپس میزان تعامل کاربر با آن را ارزیابی کردند. در این صفحه، ویدئو از طریق لینک (که کاربران را به یوتویوب برای دیدن ویدئو انتقال میداد)، پاپ آپ یا به طور مستقیم (بازدید از ویدئو در داخل سایت) در دسترس کاربران قرار گرفت. نتایج نشان داد که قرار دادن ویدئو در سایت موجب افزایش میزان تعامل کاربران، کاهش ضریب بازگشت bounce rate)) و بهبود رتبه سایت می شود.

3) در تست سوم به ارزیابی اینکه چه نوع محتوای ویدئویی عملکرد بهتری دارد، پرداخته شد. برای این کار ویدئوهایی با موضوعات متنوع در یک صفحه سایت گذاشته شد که همه آنها بهینه سازی شده بودند. نتایج نشان داد ویدئوهایی که نیاز کاربران را در نظر گرفته بودند، بازدید کنندگان بیش تری نیز داشتند.

4) در تست چهارم بررسی شد که آیا گوگل بیشتر فیلم های موجود در یوتویوب یا فیلم های موجود در سایت را ترجیح می دهد. برای این کار کسب و کارهای مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفتند. گوگل هر دو ویدئوهای موجود در یوتویوب و وب سایت را به صورت بند انگشتی در نتایج خود نشان داد و کسب و کارهای مختلف نتایج متنوعی را کسب کردند. نتایج  نشان دادند که زمانی که یک ویدئو در ابتدا در یوتویوب نمایش داده می شود و سپس کاربر را برای دیدن فیلم به صفحه وب سایت می برد، رتبه سایت زودتر ارتقا و بهبود داده می شود.

علاقمندان به آموزش و ساخت موشن گرافیک میتوانید از صفحه مربوطه دیدن نمایید.

محتوای ویدئویی غذای اصلی موتورهای جست و جو

بسیاری از شرکت ها نتوانستند از محتوای ویدئویی در استراتژیست های سئوی خود استفاده کنند زیرا احساس می کنند محصولات آنها از نوع B2C یا business-to-customer نیستند. به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو فیلم ها را دوست دارند زیرا اکثر کاربران  فیلم را دوست دارند. محتوای ویدئویی اطلاعات را آسان تر و موثر تر به کاربران انتقال می دهد، تعامل قوی تر و بهتری را با کاربران ایجاد می کند و موجب بهبود شهرت برند شما می شود. در نتیجه نباید از اهمیت بازاریابی ویدئویی در کسب و کارتان غافل شوید و آن را به عنوان فاکتوری مهم در جهت بهبود رتبه سایت خود در نظر بگیرید.

چه محتواهای ویدئویی باید تولید کنید؟

برای اینکه ببنید از چه ویدئوهایی استفاده کنید تا نتیجه خوبی را کسب کنید در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که کاربران چه نیازهایی دارند. اهدافی را که می خواهید از این بازاریابی ویدیویی به دست آورید تعریف کنید. آیا شما به دنبال بهبود نرخ تبدیل هستید یا می خواهید کاربران تان را از وجود برند خود مطلع سازید؟ به این فکر کنید که آیا این ویدئو آموزنده وجذاب است و مرتبط با صفحه ای است که در آن قرار داده شده؟

چیزهایی که باید هنگام شروع تولید محتوای ویدیو به یاد داشته باشید

1) امروزه کاربران برای جست و جو در فضای مجازی و اینترنت از تلفن همراه خود استفاده می کنند. پس باید در نظر داشته باشید که محتواهای خود را به گونه ای تولید و بهینه سازی کنید که به راحتی برای کاربران در گوشی موبایل قابل استفاده باشند.

2) اصول و استانداردهای سئو را برای محتواهای ویدئویی خود نیز در نظر بگیرید. اگر محتوای ویدئویی خود را به گونه ای بسازید که مطابق با نیاز و خواسته های کاربران باشد، کلیک های بیشتری بر روی محتوای شما میشود.

3) توجه کنید که ویدئوی خود را باید در کدام صفحه از وب سایت تان قرار دهید و اطراف ویدئوی خود را با محتواهای متنی مرتبط پر کنید تا به خوبی اطلاعات را به کاربران انتقال دهند.

4) فیلم هایی که نهایتا تا دو دقیقه طول می کشند توسط کاربران زیادی دیده می شوند. پس سعی کنید محتوای ویدئویی شما کوتاه باشد و همچنین برند شما در این ویدئو نمایش داده شود.

5) فقط به ویدئوی خود لینک ندهید، آن را در سایت خود قرار دهید و مطمئن شوید که تصویر ویدئویی شما مفید است.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *