preloader

روشهای نگارش ایمیل برای گرفتن نتیجه فوقعلاده

یک کمپین سئوی موفق، ترکیب کاملی از تمام استراتژی ها است. این که آیا شما با بهینه سازی داخلی، بهبود محتوا، رسانه های اجتماعی یا لینک سازی کار می کنید، هیچ فرقی نمی کند و همه این فاکتورها دارای ارزش و اهمیت یکسان در خدمات سئو هستند. وقتی نوبت به انتخاب دشوارترین استراتژی سئو می رسد، اکثر متخصصان سئو لینک سازی را انتخاب می کنند زیرا این قسمت یکی از دشوارترین، کسل کننده ترین و وقت گیرترین استراتژی هایی است که می توانید پیاده سازی کنید.

با وجود اینکه لینک سازی می تواند کسل کننده، سخت و وقت گیر باشد، اما یک نفر در تیم می تواند به طور حرفه ای وارد حوزه لینک سازی شود و نتایج فوق العاده مؤثر و چشمگیری را برای کسب و کارتان رقم بزند.

بسیاری از افراد از تکنیک های مختلفی در حوزه لینک سازی استفاده می کنند. یکی از معروف ترین و موثرترین تکنیک هایی که تقریباً هر متخصص سئو از آن استفاده می کند، این است که با ارسال لینک از طریق ایمیل به دیگر مدیران وب، به فرایند لینک سازی کمک کند. اگرچه ممکن است میزان پاسخ (response rate) این روش کم باشد، اما به کاربردن تکنیک های نوشتن ایمیل می تواند به شما در افزایش سرعت پاسخ و در نتیجه موفقیت در لینک سازی کمک کند.

در این پست چند تکنیکی را که در کمپین های ایمیل مارکتینگ اخیر خود استفاده کرده ایم برای شما به طور کامل توضیح می دهیم. برای به دست آوردن این تکنیک ها، چندین ایده و استراتژی مختلف را در کسب و کارهای متفاوت امتحان کرده و در نهایت یک فرمت منحصر به فرد ایجاد کردیم که به ما امکان نوشتن ایمیلی با میزان پاسخ بالا و همچنین بیش ترین صرفه جویی در زمان را می دهد. در صورتی که آشنایی با ایمیل مارکتینگ ندارید در ابتدا مقاله بازاریابی ایمیلی چیست را بخوانید. با ما همراه باشید تا نحوه نوشتن ایمیل برای گرفتن بهترین نرخ پاسخ را یاد بگیرید.

1) از عناوین جذاب برای موضوع خود استفاده کنید

اولین و مهمترین بخش هر ایمیل که هر کسی آن را می خواند و به آن توجه می کند، عنوان است. باید عنوانی جذاب برای ایمیل تان انتخاب کنید وگرنه به زودی ایمیل شما توسط خواننده به سطل زباله ارسال خواهد شد. سعی نکنید با ایجاد عنوان کاذب بر خواننده اثر بگذارید، درعوض عنوانی را ایجاد کنید که جالب و وسوسه برانگیز باشد تا بتواند یک مقدمه عالی برای محتوای ارزشمند ایمیل تان باشد.

انتخاب عنوان جذاب

2) طول ایمیل

طول ایمیل یک فاکتور بسیار مهم در ارزیابی ایمیل می باشد. توجه کنید که هیچ وقت ایمیل تک خطی ننویسید زیرا نمی تواند پیام شما را به درستی به خوانندگان انتقال دهد.در واقع شما باید مطمئن شوید که محتوای ایمیل شما به گونه ای نوشته شود که اقدامات و درخواست های مورد نظرتان را به طور مختصر و در عین حال جامع به خوانندگان ارائه دهد. همچنین، ایمیل را با اطلاعات غیر ضروری پر نکنید. یک ایمیل خوب باید تقریبا دو پاراگراف داشته باشد که هدف اصلی نوشتن آن ایمیل را به وضوح بیان کند.

3) از اسم خوانندگان استفاده کنید

زمانی که می خواهید ایمیلی را به افراد مختلف ارسال کنید سعی کنید که نام آن ها را در ابتدای محتوای ایمیل خود بیاورید زیرا این کار باعث می شود ایمیل شما مهم تر به نظر برسد. تجربه ثابت کرده است که اگر در ابتدای ایمیل از نام خوانندگان استفاده نشود، بسیاری از این ایمیل ها نادیده گرفته می شود. توجه کنید که خوانندگان ایمیل های ارسالی، کسانی هستند که مانند شما پرمشغله هستند و کارهای زیادی برای انجام دادن دارند، پس سعی کنید جذاب ترین و بهترین ایمیل را برای آن ها ارسال کنید تا ترغیب به خواندن آن شوند.

4) اولین پاراگراف

اگر در حال نوشتن یک ایمیل 100 کلمه ای یا بیشتر هستید، مهم است که اولین پاراگراف شما جذاب و هوشمندانه نوشته شده باشد تا خواننده شما را ترغیب کند تا ایمیل تان را با اشتیاق تا انتها دنبال کرده و آن را بخواند. تاکنون، قالب ها و ایده های مختلفی برای نوشتن ایمیل بررسی شده است، اما متدی که بهترین نتیجه را داشته این است که تمام پاراگراف اول را به گیرنده اختصاص دهید. شاید در ابتدا این کار برایتان زمان بر و مشکل باشد اما بررسی پروفایل اجتماعی گیرندگان تان و کسب یک سری اطلاعات و سوابق درباره آن ها، باعث می شود بهتر آن ها را بشناسید و در نتیجه رابطه موثرتر و کارآمدتری را با آن ها برقرار کنید.

5) دومین پاراگراف

این پاراگراف را تا جایی که امکان دارد مختصر و مفید بنویسید و گرنه علاقه مخاطبین خود را از دست می دهید. شما باید در پاراگراف دوم هدف و درخواست خود از مخاطبین تان را به صورت شفاف و مستقیم بیان کنید. سعی کنید هدف خود را در چند سطر توضیح دهید و سپس به بخش پایانی ایمیل خود بروید.

6) پایان ایمیل

بعد از اینکه هدف و درخواست تان از گیرندگان را بیان کردید وقت آن رسیده که ایمیل خود را به صورت مودبانه و زیبا به پایان برسانید. در این بخش باید حواستان باشد که از کلمات و عبارات مودبانه استفاده کنید و به خواننده احترام زیادی بگذارید.

چرا این فرمت را ترجیح می دهیم؟

متخصصان سال های زیادی بر روی بهبود ساختار و فرمت ایمیل ها کار کرده اند که تجربه و تست های زیادی نشان داده این فرمت نتایج خوبی را برای کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است. در ادامه دلایلی را که ما فکر می کنیم باعث شده این فرمت مورد قبول متخصصان ایمیل مارکتینگ لوجنک باشد و نرخ پاسخ را نیز افزایش داده، بیان می کنیم:

1) این فرمت فضایی تعاملی را برای خوانندگان خود ایجاد می کند که باعث می شود آن ها ایمیل تان را به طور کامل بخوانند و از آن صرف نظر نکنند.

2) این فرمت نه آنقدر کوتاه است که از نظر خوانندگان بی فایده به نظر برسد و نه آنقدر طولانی است که خوانندگان را خسته کند.

3) این قالب به دلیل اینکه خوانندگان خود را به طور کامل مورد ارزیابی قرار داده و محتوایی را تنظیم کرده که جذاب و گیرا باشد، نرخ پاسخ را افزایش می دهد.
4) به دلیل اینکه دراین فرمت محتوا خلاصه، جذاب و مفید نوشته شده است، خواننده هنگام خواندن ایمیل دچار خستگی نمی شود.

5) پاراگراف اول قدرتمند و اختصاصی برای گیرنده گان نوشته شده است که باعث خوشحالی آنها می شود و آنها را تشویق به خواندن ایمیل تا انتها می کند.

نتیجه گیری

بدیهی است که نرخ پاسخ هیچ گاه 100 درصد نخواهد بود، اما متخصصان ایمیل مارکتینگ لوجنک با آنالیز و آزمون و خطای راهکارهای متفاوت در این زمینه، ثابت کرده اند استفاده از این قالب باعث افزایش سرعت پاسخ برای اهداف و کسب و کارهای مختلف می شود. اگر ایده یا پیشنهادی برای قالب و فرمت دیگری دارید، دوست داریم آنها را بشنویم! لطفا نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *