preloader

باز طراحی سایت املاک

در وب سایتهای املاک دسترسی سریع به ملک مورد نظر اعتبار سایت است و املاک درون سایت محتوای داخلی وب سایت هستند. زمانی که شما از جلوی مغازه ای رد می شوید چیزی که می تواند موجب جذب شما شود نحوه چیدمان ویترین مغازه است بنابراین همانقدر که ویترین مغازه مهم است ظاهر سایت شما هم به عنوان ویترین خدمات شما در فضای مجازی جائز اهمیت است .

در فضای مجازی و اینترنت هم زمانی که مخاطب به سایت وارد می شود، در درجه  نخست این ظاهر سایت است که سبب می گردد حس شادابی در وی زنده شود و این حس او را ملزم می سازد تا قسمت های دیگر سایت را هم ببیند. در مراتب بعدی، سایر  بخش های سایت مثل محتوا، دسته بندی، لیست و … بسیار  مهم هستند. این قسمت ها دقیقا مثل ان چیزی هستند که به مخاطب کمک می کند تا احتیاج خود را برطرف نماید . امکان دارد این خواسته یا یک مقاله جهت مطالعه، یا یک کالا برای خرید باشد.

تعداد زیادی  از مشتریان شرکت لوجنک در گذشته طراحی سایت انجام داده بودند و یک سایت اینترنتی را اداره می کردند اما در طول زمان پی بردند که طراحی صورت گرفته ، قادر نیست جواب احتیاجات مخاطب را بدهد  و آنها را به مشتری مبدل سازد . پس در اخر تصمیم می گیرند با بدست اوردن اطلاعات صحیح که از مشتریان خود کسب کرده اند ، هویت تازه و خوبی برای سایت خود به وجود می اورند . نمونه هایی از این سایت ها را در قسمت نمونه کارهای طراحی سایت مشاهده کنید.

در صورتی که فروشگاه شما  مخاطبان بسیاری دارد اما به میزان لازم فروش نمی کند و سودی ندارد . این فروشگاه که همان سایت شما است، ممکن است به باز طراحی نیاز داشته باشد.

گام اول : علت های نیاز به باز طراحی سایت

زمانی که بفهمید چرا به باز طراحی سایت احتیاج دارید و برای هر کدام  از “چرا”های خود علت موجهی کسب کنید، درصد پیروزیتان افزایش می یابد. پس درصد خطاهای  شما کاهش  یافته و این امکان را می یابید که سایتی مطلوب تر و پر استفاده طراحی نمایید.

بررسی علت های نیاز به باز طراحی سایت

کار باز طراحی سایت به سهولت شدنی نیست . از زمانی که قصد می کنید سایت خود را باز طراحی کنید، ضروری است عواملی مانند سئو سایت، هویت برند و احتیاج مخاطب را مد نظر قرار دهید . بنابراین وجود علت قانع  کننده، نخستین گام جهت پرهیز از ریسک و پرداخت مبلغ باز طراحی سایت است. این علت ها می تواند شامل موارد زیر باشند :

1.عدم انتقال اهداف و اعتبارات شما به مخاطب سایت

آیا سایت شما هم اکنون به طور مطلوب داستان برند، مقاصد و اعتبارات شما را به مخاطب انتقال می دهد؟ در صورتی که جواب شما به این سوال خیر می یاشد ، به این معنی است که سایت شما در منتقل کردن لحن برند ، که یکی از با اهمیت ترین عناصر پیروزی سایت است، مشکل دارد.

2.سردرگمی کاربر در سایت شما

زمانی که در حال طراحی سایت یا تصحیح قسمت های گوناگون آن هستید ضروری است در جایگاه مخاطب قرار بگیرید . با این کار تا اندازه ای  قادر می شوید بفهمید که جهت سهولت استفاده از سایت چه چیزهایی احتیاج است.

3.عدم استفاده از استانداردهای بروز طراحی سایت 

در عصر جدید  تکنولوژی طراحی سایت به سرعت در حال رشد است. حتی امکان دارد  چیزی که هم اکنون مخاطبان به ان علاقه دارند ، سال های اینده دیگر استفاده ای نداشته باشد . این کار به این دلیل است که سلیقه کاربر در طول زمان تغییر می کند. همیشه در طراحی قالب صفحات و یا شیوه نشان دادن تصاویر روش های ویژه ای در وب متداول می گردد که طراحان وب از آن ها بهره مند  می شوند. در صورتی که وب‌سایت‌ شما بر اساس پلتفرم‌های قدیمی و منقضی شده ساخته شده است، الزامی است آن را با روش های جدید بازطراحی کنید.

4.عدم نمایش صحیح در موبایل

وقتی  که گوشی های هوشمند و تبلت ها وارد دنیای ما شدند ، یک شیوه تازه و خوب جهت استفاده  از اینترنت پیدا شد . اما بحث با اهمیت این بود که سایت ها جهت مشاهده در مانیتور طراحی شده بودند  و در گوشی‌های موبایل که صفحه کوچکی داشتند، کار با انان راحت نبود. در این زمان بود که طراحی سایت ریسپانسیو  ارزش زیادی پیدا کرد . در اصل یعنی یک وب سایت باید قادر باشد خود را با صفحه‌های مختلف مطابقت دهد تا هر مخاطبی ، با هر وسیله ای قادر باشد به سهولت هرچه بیشتر ترکلیه صفحات سایت را ببیند.

5.پایین بودن نرخ تبدیل مشتری سایت

همه مدیران عقیده دارند  که سایت در کلی قصد دارد دوکار را انجام دهد که این دو کار عبارتند از :

  • مطلع ساختن مردم با خدمات یا کالاهای شما
  • یافتن مشتری های تازه و سود زیادتر

با در نظر گرفتن همه این موارد طراحی سایت را انجام دادید  و سایت شما همه خصوصیات خوبی که تا اکنون ارائه شد را داشته باشد اما بااین وجود نرخ تبدیل پایینی داشته باشد این مشکل حتما باید برطرف شود . نرخ تبدیل مشتری چیست ؟

نرخ تبدیل یعنی زمانی که مخاطب وب‌سایت شما مشاهده می‌کند، همان کاری را انجام دهد که شما از او می‌خواهید. این خواسته ها واهداف در هر وب سایتی فرق دارد.

زمانی که این امکان را یافتید که با بهره گیری از علت های فوق، به سوال «چرا به بازطراحی سایت نیاز دارم» جواب قابل قبولی بدهید، در گام بعدی به تحلیل یک سری اطلاعات در سایت خود احتیاج دارید.

تحلیل مشکلات طراحی سایت فعلی

گام دوم : بررسی مشکلات طراحی سایت فعلی

در صورتی که سایت شما پس  از گذشت زمان مخاطبان بسیاری را به خود جلب نکند یا در تبدیل آنها به مشتری با مشکل داشته باشد لازم است بازطراحی انجام دهید. اما پیش از اینکه این کار را انجام دهید باید سایت خود را هم اکنون تحلیل کنید. به طور مثال، پرسش های زیر را از خودتان بپرسید:

آیا سایت صفحات بسیاری دارد؟  آیا فونت متون برای مخاطب خوب است؟  آیا تصاویر سایت کیفیت مطلوبی دارند؟

برای اینکه سایت خود را به طور صحیح تحلیل کنید و همه موارد مثبت و منفی را از هم تشخیص دهید، به وسایل تحلیلی احتیاج دارید. ابزارهایی مثل Google Analytics و Google Search Console قادرند رفتار مخاطبان شما را مورد بررسی  قرار دهند و داده های سودمندی به شما عرضه کنند.

گام سوم: برنامه ریزی و شروع طراحی سایت جدید

بعد از بررسی و تحلیل مشکلات سایت با ابزارهای مختلف اولویت را به مشکلاتی بدهید که در گذشته با آنها برخورد داشته اید در واقع از مشکلاتی که بهترین و بیشترین نتیجه را برای شما و کاربران سایت دارند شروع کنید. برای مثال صفحه اصلی سایت اولین و با اهمیت ترین صفحه سایت است که کاربران با آن مواجه می شوند بنابراین می توانید تغییرات را از صفحه اصلی شروع کنید که تاثیر بسیاری در رفتار کاربران خواهد داشت. بخش های دیگری مانند طراحی لوگو ، رنگ بندی سایت ، فونت ها ، ساختار منوبندی ، طراحی تصاویر در سایت نیز می‌تواند تاثیر زیادی در نتیجه طراحی سایت مجدد شما داشته باشد. برای طراحی مجدد سایت باید دقت بیشتری داشته باشید و با توجه به تحلیل مراحل قبلی طراحی سایت جدید را آغاز کنید.

برنامه ریزی و شروع طراحی سایت جدید

طراحی مجدد سایت و ایجاد تغییرات در طراحی فعلی سایت ، کاری زمانبر و بسیار با اهمیت است؛ چرا که ممکن است جایگاه فعلی سایت شما را در نتایج گوگل تحت تاثیر قرار دهد اما نگران نباشید با اطلاع از اصول و قواعد طراحی سایت مجدد و آنچه در این مقاله ذکر شد می توانید به راحتی طراحی سایت مجدد و یا بازطراحی سایت خود را شروع کنید .

در برخی از موارد باز طراحی سایت قدیمی و ایجاد ساختاری جدید برای سایت پیچیده تر از آن است که تصور می کنید و گاها باید به جای باز طراحی ، سایت جدیدی طراحی کنید . در این موارد باید باز طراحی سایت و حتی تحلیل برای تصمیم گیری جهت باز طراحی یا طراحی مجدد سایت را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید .

لوجنک به عنوان یکی از شرکت های با سابقه طراحی سایت املاک به شما توصیه می کند ، تحلیل و اجرای باز طراحی سایتتان را به شرکت های حرفه‌ای و شناخته شده تر بسپارید. در غیراینصورت تضمینی در حفظ یا بهتر شدن جایگاه و وضعیت سایت شما وجود نخواهد داشت.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *